Training Social Media Marketing

Training Social Media Marketing – 2 dagen

Social Media Marketing is een effectieve lange termijn strategie waarbij verschillende sociale mediaplatforms worden ingezet om merkbekendheid en -voorkeur te vergroten met het doel je doelgroepen te bereiken en ze aan je merk te binden.

In onze training Social Media Marketing werken we van een social media strategie naar het daadwerkelijk opzetten en inzetten van je social media platformen. Dit is de rode draad in de twee dagelijkse training. Je leert welke strategieën er zijn, wat het beste past bij de doelstelling van je organisatie en het helpt je keuzes te maken welke social media platformen je het beste kunt inzetten om de doelen te bereiken. Gedurende deze training ga je zelf ook direct aan de slag met de theorie en voer je verschillende opdrachten uit, zodat je het geleerde ook direct kunt toepassen in de praktijk en binnen jouw organisatie.

Je leert:

  • De laatste social media trends en ontwikkelingen per platform en welk platform werkt voor welk doel.
  • Hoe je een social media strategie ontwikkelt
  • Welke social media strategieën er zijn en welke het beste past bij de doelstelling van je organisatie zodat je keuzes kunt maken m.b.t. de inzet van verschillende social media platformen
  • Het opstellen van doelstellingen en KPI’s zodat je het effect en ROI van je social media inspanningen kunt meten.
  • Hoe je het merk van je organisatie vertaald naar social media, hoe je een social identity bouwt met een heldere tone of voice en de juiste beeldtaal
  • Het identificeren en targeten van specifieke doelgroepsegmenten op basis van demografische gegevens, interesses en gedrag (doelgroepsegmentatie).
  • Hoe je boeiende en relevante content creëert die aansluit bij de interesses van de doelgroep (contentcreatie).
  • Per social media kanaal het plan op te stellen want Instagram is anders dan LinkedIn of TikTok.
  • Hoe je social listening oppakt. Met name als je meerdere platformen gebruikt is het monitoren van wat er gebeurt op social media belangrijk om snel en adequaat te kunnen reageren op reacties van je doelgroep en te volgen wat er over je merk wordt gezegd.
  • Ook gaan we in op influencer marketing, communiy building, adverteren en organische inzet van social media en leren we je hoe je campagnes op kunt zetten via verschillende social media kanalen, hoe je de resultaten evalueert en bijstuurt op het resultaat.

Uiteraard ga je gedurende de training zelf aan de slag met de theorie aan de hand van verschillende opdrachten en werk je aan je eigen social media strategie en plan.

Direct inschrijven of een optie nemen

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Ben je op zoek naar effectievere manieren om social media zakelijk in te zetten zodat die bijdragen aan de organisatiedoelstellingen? Dan is onze training Social Media Marketing geschikt voor jou. Onze opleiding is geschikt voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online marketing en social media en daar meer uit wil halen. Bij iedere cursus is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.

Data 2024

De planning van 2024 is bekend. We geven de training Social Media Marketing op de volgende data:

  • Vrijdag 8 maart en 15 maart
  • Vrijdag 6 september en 13 september

Onze trainingen bieden we aan op locatie aan in de omgeving van Santpoort-Noord.

Direct inschrijven of een optie nemen

Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Ook kun je de opleiding met meerdere collega’s volgen in een incompany traject. Wil je meer weten over de mogelijkheden die we bieden? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Investering

De totale training kost € 1100,- voor 2 dagen (exclusief 21% btw).

Ook incompany te volgen

Alle trainingen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

Over de trainer

De opleiding wordt gegeven door Linda Hovestad.  Als consultant helpt Linda organisaties met het ontwikkelen van proposities vanuit inzichten die opgehaald worden bij de klant zelf met behulp van verschillende creatieve technieken en tools zoals de empathy map, customer journey, persona’s, het value proposition canvas en het business model canvas.  Voor creatieve sessies en workshop maakt Linda gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.

Neem contact op voor meer informatie over wat wij voor jou kunnen doen.

Wil je weten wat we voor jou kunnen doen?

Stuur dan even een bericht.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze privacyverklaring vind je hier.

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring